*SkillSparkin*

Tvorba map

Navod na Tvorbu Map


Prve si musite stahnout program jmenem VHE !

1.
Download VHE


Otevreme si VHE, v pravym hornim rohu dame File ~> New. Meli by se objevit 4 okna. Prave horni je ciste bez ctverecku. Kliknete na CAMERA a date 3D TEXTURED. To je na to, aby objekty, ktere vytvorite byly otexturovane a ne jako barevne carky. V pravym hornim rohu VHE pod EDIT je mrizka s MINUS. To je na to aby sa mezery mezi mrizkami zmensili. Klikame, jak nejvic to de pokud nejsou mezery co nejmensi. Nejmensi ctverec predstavuje 1 PIXEL.


Ted to udelate podle nasledujiciho obrazku:



1.Vybereme si texturu - klik na BROWSE - vybirame si texturu a dame MARK
2.Teraz si vytvorime objekt, ktery bude jako zem - klik na BLOCK TOOL
3.V okne TOP (X/Y) - Pohled zhora si vytvorime objekt.
4.>V okne FRONT (Y/Z) - Pohled z pred si objekt (zem) natahneme do sirky jak chceme.
5.V okne SIDE (X/Z) - Pohled z boku s nasi zem natahnete kolik chceme. Aby se objekt vytvoril dame ENTER !

Steny:
1.Steny vytvorime tez z BLOCK TOOL tak jako podlahu.
2.Kdyz nechcete aby byli sten tak otexturovane klekneme na BROWSE a vybereme si nejakou texturu steny aneb ja jinou. Dame zase MARK.
3.Teraz si objekt oznacime tak ze si vybereme SELECTION TOOL a klikneme na objekt v nekterym 2D okne aneb KLIK na 3D okno a stlacime.
Z tymto se muzeme v 3D okne pohybovat a vyberat objekty kliknutim.
Kdyz mame oznaceny objekt (nase stena) tak klikneme na APPLY CURRENT TEXTURE. Objekt by sa mal otexturovat texturou jakou mame prave zvolenou.

Mistnost dokoncime dalsimi stenami:



1.Vytvorime stenu jako v predchozich bodech
2.---///---
3.---///---
4.Vlozime ENTITU (Ten kuzel na panely). ktery bude jako spawn (start) hrace. Jen POZOR ! Ten zeleny kvadyr nesmi byt v zemi ani vysoko nad zemi !
pro spawn CT - INFO_PLAYER_START
pro spawn TRR - INFO_PLAYER_DEATHMATCH

Svetlo:

Svetlo je v VHE jako ENTITA, takze si vlozime entitu LIGHT jako svetlo. Vlozime ho nekde do stredu mistnosti, aby byla osvetlena rovnomerne v kazdym koute.



Obloha:

1.Vybereme si texturu SKY. Udelame objekt tam kde by mel byt strop. Potvrdime ENTER a obloha je hotova.
2.A ted dem vasi mozna prvni mapu SKOMPILOVAT. Kompilace je proces kdy mapa z RMF souboru obrazne receno premena na BSP soubor, ktery je hratelny i v CS. Klikneme na ten klic co je na hornim paneli, jako posledni aneb stacime F9

Melo by se objevit toto:



Tem vam naskoci okno a pta se vas kde chcete tuto mapu ulozit jako RMF, kdyz ste ji us predtym neukladali, date ulozit.
Ti kteri mapu uz u ukladali tak se jim zjevi toto:



Dame vsechno na NORMAL a dame EXPERT a GO ! Mapa by se mela skompilovat a jak ste vsechno spravne nastavili, tak by se vam melo spustit CS --New Game--- vase mapa a OK !